جمعه, ۷ اردیبهشت , ۱۴۰۳ Friday, 26 April , 2024 ساعت ×
 
جهش صنعت CNG در کدام دولت رخ داد
23 مهر 1401 - 19:19
4
فارس بررسی کرد طبق گزارش شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی، صنعت CNG در دولت نهم و دهم جهش یافت بدین صورت که تعداد جایگاه‌های CNG از 72 به 2010 جایگاه افزایش یافت و میزان مصرف روزانه CNG نیز از 0.4 به 19 میلیون متر مکعب در روز رسید.
ارسال توسط : منبع : گروه گردآوری خبر ؛ اخبار جایگاه داران
پ
پ

جهش صنعت CNG در کدام دولت رخ داد

طبق گزارش شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی، صنعت CNG در دولت نهم و دهم جهش یافت بدین صورت که تعداد جایگاه‌های CNG از ۷۲ به ۲۰۱۰ جایگاه افزایش یافت و میزان مصرف روزانه CNG نیز از ۰٫۴ به ۱۹ میلیون متر مکعب در روز رسید.

بررسی روند مصرف سوخت در دنیا نشان می‌دهد که سبد سوخت حمل و نقل کشورها از سوخت‌های مایع مثل بنزین و گازوئیل به سمت استفاده از سوخت‌های گازی مثل CNG و LNG و انرژی‌های تجدیدپذیر در حال حرکت است.

جایگزینی سوخت‌های پاک به جای سوخت مایع در سبد سوخت کشورها، علاوه بر مزایای زیست‌محیطی، موجب درآمدزایی دولت‌ها از طریق صادرات فرآورده‌های نفتی با قیمت بالا و یا شیفت محصولات نفتی از سوخت به سمت تولید محصولات شیمیایی در پتروپالایشگاه‌ها شده است.

در ایران نیز توسعه صنعت CNG با تمرکز بر جایگزینی بنزین در دستور کار قرار گرفته است. حال سوال اساسی این است که کدام دولت در جهش این صنعت پاک و سودآور در کشور نقش داشته است؟

طبق گزارش شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی، صنعت CNG در دولت نهم و دهم جهش یافت بدین صورت که تعداد جایگاه‌های CNG از ۷۲ به ۲۰۱۰ جایگاه افزایش یافت و میزان مصرف روزانه CNG نیز از ۰٫۴ به ۱۹ میلیون متر مکعب در روز رسید.

تصویر ۱

در دولت یازدهم و دوازدهم، تعداد جایگاه‌های CNG تنها حدود ۵۰۰ عدد افزایش یافت و میزان مصرف نیز از ۱۹ به ۲۲ میلیون متر مکعب در روز رسید. بدین ترتیب مشخص می‌شود که صنعت CNG در سال‌های ۸۴ تا ۹۲ جهش پیدا کرده است.


با تشکر از فارس / گروه گردآوری خبر ؛ اخبار جایگاه داران

ثبت دیدگاه

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.