دوشنبه, ۱۰ اردیبهشت , ۱۴۰۳ Monday, 29 April , 2024 ساعت ×
 
آزمایش روبل دیجیتال از سال ۲۰۲۳
06 اردیبهشت 1401 - 16:35
0
راه اندازی کامل روبل دیجیتال، ارز دیجیتال بانک مرکزی روسیه (CBDC)، طبق استراتژی توسعه بازار مالی تایید شده وزارت دارایی باید قبل از سال ۲۰۳۰ انجام شود.
ارسال توسط : منبع : اخبار طلا
پ
پ

آزمایش روبل دیجیتال از سال ۲۰۲۳

راه اندازی کامل روبل دیجیتال، ارز دیجیتال بانک مرکزی روسیه (CBDC)، طبق استراتژی توسعه بازار مالی تایید شده وزارت دارایی باید قبل از سال ۲۰۳۰ انجام شود.

الویرا نابیولینا (Elvira Nabiullina)، رئیس بانک مرکزی روسیه در دومای ایالتی اعلام کرد، با این حال، بانک مرکزی روسیه (CBR) قصد دارد آزمایش آن را از سال ۲۰۲۳ آغاز کند. به نقل از TAS، او توضیح داد: ما به سرعت یک نمونه اولیه از روبل دیجیتال ایجاد کردیم، اکنون در حال آزمایش با بانک‌ها هستیم. سال آینده به صورت آزمایشی در اقتصاد واقعی آن را ارزیابی خواهیم کرد.

CBR آزمایشات خود را با روبل دیجیتال آغاز کرد و اولین تراکنش‌های موفق بین کیف پول‌های فردی اعلام کرد. پنج مؤسسه مالی در حال حاضر مشارکت دارند و در ماه‌های آینده، هفت بانک دیگر به آزمایش‌هایی خواهند پیوست که انتظار می‌رود در طول سال ۲۰۲۲ ادامه یابد.

نابیولینا تاکید کرد که روبل دیجیتال فرصت‌های جدیدی را برای روسیه، شهروندان و کسب و کارها ایجاد خواهد کرد. و همچنین دولت از آن برای پرداخت‌های هدفمند برای حمایت از بخش‌های خاصی از اقتصاد و حوزه اجتماعی استفاده خواهد کرد. نقل و انتقالات بین افراد رایگان خواهد بود، در حالی که پرداخت برای کالاها و خدمات ممکن است مشمول کمیسیون کمی بین ۰.۴ تا ۰.۷٪ باشد.

استاندار در صحبت با نمایندگان مجلس نمایندگان تاکید کرد که اکنون که روسیه تحت تحریم‌های بی سابقه غرب قرار دارد، ارز دیجیتال نقش ویژه ای ایفا خواهد کرد. انتظار می‌رود CBDC نه تنها تسویه حساب در داخل روسیه، بلکه پرداخت‌های فرامرزی با شرکای خود را نیز تسهیل کند.


با تشکر از گروه گردآوری خبر پایگاه اطلاع رسانی اخبار طلا

ثبت دیدگاه

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.