شنبه, ۸ اردیبهشت , ۱۴۰۳ Saturday, 27 April , 2024 ساعت ×
 
اتصال کارت بانکی به کارت سوخت در حال مطالعه‌ است
26 مهر 1402 - 12:06
3
مهندس جواد اوجی ؛ وزیر نفت خبر داد: بنزین سوپر در جایگاه‌های عرضه سوخت موجود ، اما مقدار آن اندک است،
ارسال توسط : نویسنده : ويژه نامه اخبار جايگاه داران منبع : گروه گردآوری خبر ؛ اخبار جایگاه داران
پ
پ

اتصال کارت بانکی به کارت سوخت در حال مطالعه‌ است /  تفاهم‌های مطلوب ایران و بلاروس در حوزه‌های پالایشی و پتروشیمی

وزیر نفت گفت : درباره اتصال کارت بانکی به کارت سوخت در حال مطالعه‌ هستیم و این موضوع هنوز قطعی نیست.

مهندس جواد اوجی در حاشیه نشست هیئت دولت در جمع خبرنگاران اظهار کرد: بنزین سوپر در جایگاه‌های عرضه سوخت موجود ، اما مقدار آن اندک است، در کلان‌شهرها در زمان وارونگی دما تلاش می‌کنیم سوخت یورو ۵ توزیع کنیم تا آلودگی کمتر هوا را شاهد باشیم.

وی افزود: درباره اتصال کارت بانکی به کارت سوخت چند سازمان در حال مطالعه‌ هستند و این موضوع هنوز قطعی نیست.

وزیر نفت درباره کیفی‌سازی سوخت خودروها اظهار کرد: از زمان آغاز به‌کار در این دولت، کیفی‌سازی فرآورده‌های نفتی در همه پالایشگاه‌ها را آغاز کرده‌ایم.

اوجی گفت: کمتر از یک ماه پیش طرح تصفیه نفت‌گاز پالایشگاه اصفهان با حضور رئیس‌جمهوری به بهره‌برداری رسید و با بهره‌برداری از آن روزانه ۲۰ میلیون لیتر گازوئیل یورو ۵ تولید می‌شود و در پالایشگاه‌های امام خمینی (ره) شازند و ستاره خلیج فارس نیز فرآورده‌های نفتی یورو ۵ تولید می‌شود و طرح توسعه پالایشگاه نفت شیراز هم به‌زودی به بهره‌برداری می‌رسد.

وی با تأکید بر دنبال کردن قانون هوای پاک در دولت تصریح کرد: تا پایان دولت سیزدهم بحث کیفی‌سازی فرآورده‌های نفتی برای جلوگیری از آلوگی هوا و قانون هوای پاک به‌طور جد دنبال می‌کنیم، تا پایان این دولت بیشتر پالایشگاه‌ها ما طرح‌های افزایش کمّی و کیفی فرآورده‌های نفتی را برای تولید سوخت با استانداردهای یورو ۴ و بیشتر یورو ۵ دنبال خواهند کرد.

افزایش روزانه ۳۶ میلیون مترمکعبی تحویل گاز به نیروگاه‌ها در تابستان ۱۴۰۲

وزیر نفت تصریح کرد: بر اساس افزایش تولید گاز، برای نخستین بار تابستان امسال تحویل روزانه گاز به نیروگاه‌ها نسبت به همه سال‌های گذشته بالاتر بوده است، به‌طوری که سبب شد به همین مقدار روزانه به‌طور میانگین ۲۰ میلیون لیتر سوخت مایع اعم از نفت‌گاز و نفت کوره نسبت به دوره مشابه پارسال کمتر در نیروگاه‌ها مصرف شود.

اوجی با بیان اینکه تابستان امسال روزانه ۵ میلیون مترمکعب گاز بیشتر به صنایع جزء و عمده تحویل شده است، گفت: تابستان امسال به‌طور میانگین روزانه ۱۶۴ میلیون مترمکعب گاز به صنایع عمده تحویل داده شد.

وی با بیان اینکه در آغاز به‌کار دولت سیزدهم با روزانه ۲۵۰ میلیون مترمکعب ناترازی گاز روبه‌رو بودیم، اظهار کرد: در پی افزایش تولید گاز طبیعی و توسعه میدان‌های مشترک و مستقل گازی، امسال ناترازی کمتری در این زمینه خواهیم داشت.

وزیر نفت افزود: بنابراین در بحث آلاینده‌ها روزانه به‌طور میانگین ۵ تا ۶ میلیون مترمکعب گاز بیشتر به صنایع و حجم گازرسانی به نیروگاه‌ها در تابستان امسال به‌طور میانگین روزانه ۳۶ میلیون مترمکعب افزایش داشته و این برنامه‌ریزی از ابتدای امسال تاکنون در وزارت نفت انجام و به نتیجه رسیده است.

اوجی با تأکید بر تلاش‌های برای افزایش تولید نفت خام، گاز و فرآورده‌های نفتی گفت: ظرفیت تولید محصولات پتروشیمی ایران امسال ۶ میلیون تن افزایش می‌یابد.

خبرهای خوش برای حضور بخش خصوصی در بلاروس

وی با اشاره به همراهی محمد مخبر، معاون اول رئیس‌جمهوری در سفر یک روز و فشرده به بلاروس تصریح کرد: تفاهم‌نامه مطلوبی بین تهران و مینسک برای فعال شدن توان بخش خصوصی و سازندگان ایرانی در بلاروس امضا شد که به‌زودی قرار است بخشی از آن به قرارداد تبدیل شود.

وزیر نفت با اشاره به ظرفیت‌های ایران و بلاروس و رویارویی هر دو کشور با تحریم‌ها گفت: طی سفر یک روزه به بلاروس با حضور آقای مخبر، درباره نشست‌های مشترکی که در چهار تا پنج ماه گذشته داشتیم جمع‌بندی و در زمینه تأمین قطعات و تجیهزات پالایشگاه‌ها و پتروشیمی‌ها و توسعه میدان‌ها توافق‌هایی انجام شد.

اوجی حضور پیمانکاران و سازندگان توانمند ایرانی در زمینه‌هایی مانند احیای ظرفیت پالایشگاه‌های نفت بلاروس، صادرات محصولات پتروشیمی به این کشور، صدور خدمات فنی و مهندسی، تهاتر کالا با کالا را از دیگر موارد مورد مذاکره طی سفر یک روز به مینسک برشمرد.


با تشکر از شانا /  گروه گردآوری خبر ؛ اخبار جایگاه داران

ثبت دیدگاه

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.