پنج شنبه, ۳۰ فروردین , ۱۴۰۳ Thursday, 18 April , 2024 ساعت ×
 
احتمال ازسرگیری واردات بنزین از سال ۱۴۰۲
24 اردیبهشت 1401 - 14:48
1
دبیرکل انجمن کارفرمایی صنعت پالایش نفت خبر داد: فرهنگسازی مصرف بنزین باید جایگزین پالایشگاه سازی شود
ارسال توسط : منبع : گروه گردآوری خبر ؛ اخبار جایگاه داران
پ
پ

فرهنگسازی مصرف بنزین باید جایگزین پالایشگاه سازی شود

دبیرکل انجمن صنفی کارفرمایی صنعت پالایش نفت ایران با تاکید بر اینکه باید فرهنگسازی در مدیریت مصرف بنزین جایگزین پالایشگاه سازی شود، اعلام کرد: ساخت سالانه یک پالایشگاه نفت با هدف تامین سوخت نه منطقی بوده و نه توجیه اقتصادی دارد و چنانچه اقدامی برای مدیریت مصرف  انجام نشود، از سال ۱۴۰۲ شاهد ازسرگیری واردات بنزین خواهیم بود.

ناصر عاشوری ؛ انجمن صنفی کارفرمایی صنعت پالایش نفت ایران در حاشیه برگزاری بیست و ششمین نمایشگاه بین المللی نفت، گاز، پالایش و پتروشیمی با هشدار نسبت به جهش مصرف بنزین در ایران، از سال گذشته تاکنون گفت: متوسط مصرف روزانه بنزین در تعطیلات نوروزی با ثبت رکوردهای جدید به مرز هشدار رسید.

دبیرکل انجمن صنفی کارفرمایی صنعت پالایش نفت ایران با تاکید بر اینکه با وجود فروکش کردن تب مصرف بنزین پس از پایان تعطیلات نوروزی تصریح کرد: اما مصرف بنزین کماکان در نقطه سر به سر قرار دارد و چنانچه اقداماتی به منظور فرهنگسازی و مدیریت مصرف بنزین انجام نشود، از سال ۱۴۰۲ شاهد واردات بنزین خواهیم بود.

این مقام مسئول با تاکید بر اینکه در شرایط فعلی با توجه به کمبود منابع مالی و اعتباری، از یکسو و اعمال تحریم های غیرقانونی، امکان ساخت سالانه یک پالایشگاه نفت به منظور تامین نیاز سوخت کشور وجود ندارد، بیان کرد: از سوی دیگر در کشورهای مختلف جهان هم ساخت و توسعه پتروپالایشگاه ها با هدف تکمیل زنجیره های ارزش و نه تامین سوخت شتاب گرفته است.

عاشوری با اعلام اینکه در شرایط فعلی کشور بیش از آنکه به پالایشگاه سازی نیاز داشته باشد، به فرهنگ سازی در مصرف سوخت و فرآورده های نفتی نیاز دارد، یادآور شد: اعمال سیاست های مدیریت مصرف با استفاده از ظرفیت های کارت هوشمند سوخت، آزادسازی واردات خودروهای کم مصرف، اسقاط و از رده خارج کردن خودروهای فرسوده و با مصرف بالای بنزین، متنوع سازی سبد سوخت با افزایش سهم ال. ان. جی و سی. ان . جی از مهمترین راهکارهای مدیریت مصرف بنزین در کشور به شمار می رود.

دبیرکل انجمن صنفی کارفرمایی صنعت پالایش نفت ایران در پایان خاطرنشان کرد: چنانچه اقدامی برای فرهنگ سازی و مدیریت مصرف بنزین انجام نشود، قطعاً مسابقه تولید و مصرف به نفع مصرف به پایان می رسد و باید شاهد ازسرگیری واردات بنزین به کشور باشیم.


باتشکر از روابط عمومی شرکت ملی پالایش و پخش فرآورده های نفتی ایران /  گروه گردآوری خبر ؛ اخبار جایگاه داران

ثبت دیدگاه

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.