پنج شنبه, ۳۰ فروردین , ۱۴۰۳ Thursday, 18 April , 2024 ساعت ×
 
اختصاص ۳۰ درصد از سود مناطق عملیاتی به اجرای قانون هوای پاک
23 مهر 1401 - 15:42
2
مراسم هجدهمین دوره جام برتر ایمنی مدیرعامل شرکت ملی پالایش و پخش فرآورده‌های نفتی ایران خطاب به سهامداران شرکت های پالایشی گفت: سهامداران نباید به دنبال تقسیم سود پایان سال باشند و یک سهام دار واقعی کسی است که به حوزه توسعه ای و به اجرای پروژه ها توجه کند، این یک تکلیف است.
ارسال توسط : منبع : گروه گردآوری خبر ؛ اخبار جایگاه داران
پ
پ

اختصاص ۳۰ درصد از سود مناطق عملیاتی به اجرای قانون هوای پاک

از سوی شرکت ملی پالایش و پخش فرآورده‌های نفتی ایران مراسم هجدهمین دوره جام برتر ایمنی باحضور مدیران ارشد اچ اس ای وزارت نفت، مدیرعامل شرکت ملی پالایش و و پخش فرآورده‌هاینفتی ایران و رئیسان و کارشناسان اچ اس ای شرکت های پالایشی، پخش فرآورده های نفتی و خطوط لوله و مخابرات در سالن اجتماعات شرکت پالایش و پخش در تاریخ ۲۰ مهر ۱۴۰۱ برگزار شد.

مدیرعامل شرکت ملی پالایش و پخش فرآورده‌های نفتی ایران با حضور در این مراسم با بیان اینکه باید صلاحیت مدیریت اچاس ای مورد تایید ستاد پالایش و پخش فرآورده‌های نفتی ایران قرار گیرد، گفت: در راستای اصل ۴۴قانون اساسی اقدام به بنگاه داری همسو با منافع ملی کشور زمانی اتفاق می افتد که مدیریت مجموعه رابه افراد صاحب صلاحیت واگذار می‌کنیم .

اکنون در بخش قراردادهایی که فی مابین دیده شده انتخابمدیر عامل و مدیریت اچ اس ای با نظر حاکمیت دیده خواهد و رابطه تنگاتنگی میان حوزه اچ اس ای بامنابع مالی وجود دارد .جلیل سالاری ادامه داد: در زمینه اچ اس ای باید تمام بخش های زیر مجموعه شرکت ملی پالایش وپخش فرآورده‌های نفتی ایران هم افزایی داشته باشند. ضرورت دارد تا دستورالعمل های ما در مسائلایمنی، فرآیندی و تعمیر و نگهداری بازنگری شود.وی با بیان اینکه در بخش طرح ها و پروژه ها نیز باید پیوست اچ اس ای در ارزیابی پیمانکاران دیدهشود و اگر بخواهیم نیروی سالم را بکار بگیریم باید فضای سالم و تجهیزات ایمن داشته باشیم

وی افزود:برگزاری هجدهمین دوره جام برتر ایمنی متفاوت تر از گذشته است و باید مدیریت اچ اس ای حضورپررنگ در مناطق داشته باشد و و در مباحث آموزش، تدوین دستورالعمل ها و نظارت و انتخاب مدیران شایسته در حوزه اچ اس ای ورود کنند.

مدیرعامل شرکت ملی پالایش و پخش فرآورده‌های نفتی ایران با اشاره به تکالیف قانون هوای پاک تاکیدکرد: همسو با این قانون مقرر شده مناطق عملیاتی ۳۰ درصد از سود عملیاتی خودشان را به قانون هوای پاک و کیفی سازی فرآورده های نفتی اختصاص دهند. این بخش از وظیفه باید در پایان دولت سیزدهم به نتیجه برسد.

به گفته سالاری، کیفی سازی در بخش فرآورده ها و بخصوص افزایش تولید فرآورده های رنگی یک وظیفه است. در زمینه سامانه ها نیز تکالیفی داریم که باید به روزرسانی شوند. شرکت ملی پالایش وپخش و شرکت های زیر مجموعه در این زمینه سرآمد بوده اند .او افزود: شرکت ملی پالایش و پخش در فهرست شرکت های توسعه ای قرار گرفته است و در کارتوسعه ای باید به بخش اچ اس ای توجه شود و باید در مشارکت ها، در سرمایه گذاری ها ورود کنیم وبرای این کار باید ساختار را اصلاح کنیم.

مدیرعامل شرکت ملی پالایش و پخش فرآورده‌های نفتی ایران خطاب به سهامداران شرکت های پالایشی گفت: سهامداران نباید به دنبال تقسیم سود پایان سال باشند و یک سهام دار واقعی کسی است که به حوزه توسعه ای و به اجرای پروژه ها توجه کند، این یک تکلیف است.

در این زمینه جلساتی با تمام مجموعه سهامدران و مدیران عامل شرکت های پالایشی داشته ایم و برای شرکت های پالایشی نیز یک تعهدنامه ارسال کرده ایم و بر اساس آن عملکرد شان را ماهانه پایش خواهیم کرد.

سالاری خاطرنشان کرد: از مدیران اچ اس ای انتظار داریم تا سرآمد باشند و در تمام مناطق و شرکتهای پالایشی ارزیابی از عملکرد آنها داشته باشیم و امیدواریم مسیری که شروع شده روبه توسعه باشد.


با تشکر از روابط عمومی شرکت ملی پالایش و پخش فرآورده‌های نفتی ایران /  گروه گردآوری خبر ؛ اخبار جایگاه داران

ثبت دیدگاه

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.