جمعه, ۷ اردیبهشت , ۱۴۰۳ Friday, 26 April , 2024 ساعت ×
 
از شرکت‌های دانش‌بنیان حمایت می‌شود
29 تیر 1401 - 21:42
5
معاون وزیر نفت در امور پالایش و پخش گفت : مهندس سالاری از حمايت از شركت‌هاي دانش‌بنيان خبر داد و گفت: انتظار مي‌رود تفاهم‌نامه‌هايي كه در اين راستا منعقد مي‌شوند به‌سرعت از مرحله پایلوت خارج شده و وارد فاز عملیاتی شوند.
ارسال توسط : منبع : گروه گردآوری خبر ؛ اخبار جایگاه داران
پ
پ

از شرکت‌های دانش‌بنیان حمایت می‌شود

معاون وزیر نفت و مدیرعامل شرکت ملی پالایش و پخش فرآورده‌های نفتی ایران از حمایت از شرکت‌های دانش‌بنیان خبر داد و گفت: انتظار می‌رود تفاهم‌نامه‌هایی که در این راستا منعقد می‌شوند به‌سرعت از مرحله پایلوت خارج شده و وارد فاز عملیاتی شوند.

مهندس جلیل سالاری؛ در مراسم امضای تفاهم‌نامه ۵جانبه شرکت ملی پخش فرآورده های نفتی با شرکت‌های دانش‌بنیان که امروز(۲۹ تیرماه) برگزار شد، اذعان کرد: رویکرد شرکت ملی پالایش و پخش فرآورده‌های نفتی ایران و مجموعه وزارت نفت برمبنای افزایش اشتغال‌زایی با تمرکز بر بهره‌وری از ظرفیت دانش‌بنیان‌ها قرار گرفته است.

سالاری باتوجه به اهمیت همکاری با مجموعه دانش‌بنیان‌ها افزود: در مجموعه پالایش و پخش، شورای پژوهش تشکیل شده است و براین اساس همکاری با بخش دانش‌بنیان‌ها را به شرکت‌های تابعه واگذار کرده ایم، بدین‌ترتیب هم توسعه همکاری با دانش‌بنیان‌ها و هم توسعه دانش نیروی انسانی رخ خواهد داد.

وی افزود: در این فرایند می بایست نیازسنجی صورت بگیرد که در ویرایش نخست ۴۰۰ موضوع در بخش تولید پیش‌بینی شده است و در وهله بعدی در دسترس شرکت‌ها قرار خواهد گرفت، دراین مسیر لازم است بازنگری صورت بگیرد.

مدیرعامل شرکت ملی پالایش و پخش فرآورده های نفتی ایران با اشاره به اهمیت ایجاد بانک اطلاعاتی، تصریح کرد: از ضروریات دیگری که باید به آن توجه شود لزوم حذف بروکراسی است، همچنین باید در حمایت از دانش‌بنیان‌ها برای تشویق و دلگرمی از این صنف تصمیمات اتخاذ و اقدامات لازم انجام شود.

وی تاکید کرد: انتظار می رود تفاهم‌نامه‌ها به‌سرعت از مرحله پایلوت خارج شده و وارد فاز عملیاتی شوند.

سالاری با اشاره اینکه در بند ۱۷ برنامه ششم توسعه نیز تاسیس و تقویت شرکت‌های دانش بنیان مورد تاکید قرار گرفته است، گفت: باتوجه به اولویت‌بندی انجام شده یکی از مباحث توجه به ساخت بار اول بوده است که به موازات آن باید ریسک پذیری آن لحاظ شود.

به گفته وی برای حمایت از شرکت‌های دانش‌بنیان و شکل‌گیری فرآیند تجاری‌سازی شرکت‌های مشابه خارجی، باید سرمایه‌گذاری انجام شود.

سالاری با بیان اینکه در قالب طرح‌های توسعه‌ای باید اقداماتی انجام شود، گفت: دراین خصوص برای ۲۰ قلم کالا به دنبال این هستیم تا در قالب یک زنجیره، بومی‌سازی شکل بگیرد دراین خصوص با یکی از شرکت‌ها قراردادی منعقد می‌شود که ارزش آن حدود ۲۵۰ میلیون دلار خواهد بود و حدود ۵۰۰ تا ۶۰۰ نفر نیروی دانشگاهی دانش‎‌بنیان جذب خواهد کرد.

وی باتوجه به اهمیت بهینه‌سازی مصرف انرژی گفت: از جمله موضوعات مهم بهینه‌سازی مصرف انرژی است که باید توجه ویژه‌ای به آن مبذول شود، همچنین تکمیل زنجیره ارزش در صنایع پایین‌دستی باید اتفاق بیفتد.


با تشکر از روابط عمومی شرکت ملی پالایش و پخش فرآورده‌های نفتی ایران / گروه گردآوری خبر ؛ اخبار جایگاه داران

ثبت دیدگاه

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.