پنج شنبه, ۹ فروردین , ۱۴۰۳ Thursday, 28 March , 2024 ساعت ×
 
امروز با رستم دولت
26 خرداد 1401 - 18:59
3
ثبت‌نام بیش از ۵ میلیون نفر در طرح نهضت مسکن ملی توسعه شهرک‌های اقماری در دستور کار وزارت راه‌وشهرسازی
ارسال توسط : منبع : گروه گردآوری خبر ؛ اخبار جایگاه داران
پ
پ

توسعه شهرک‌های اقماری در دستور کار وزارت راه‌وشهرسازی

ثبت‌نام بیش از ۵ میلیون نفر در طرح نهضت مسکن ملی

وزیر راه‌وشهرسازی گفت: در زمان حاضر بالغ بر پنج میلیون و ۲۰۰ هزار نفر در طرح نهضت مسکن ملی ثبت‌نام کرده‌اند که در مرحله پالایش است.

مهندس رستم قاسمی امروز -پنجشنبه بیست‌وششم خردادماه- در بازدید از پروژه نهضت مسکن ملی، اظهار کرد: تفاوت طرح نهضت مسکن ملی با مسکن مهر در این است که در این طرح زمین ۹۹ ساله باید در اختیار تمام مردم قرار بگیرد، درصورتی‌که در مسکن مهر این تعهد نبود.

وی با اشاره به تعیین سهم هر استان در طرح نهضت ملی مسکن و ثبت آن در سامانه، افزود: بالغ بر یک میلیون و ۳۵۰ هزار واحد مسکونی در دست اجرا است که تا شهریورماه ۱۰۰ هزار واحد تحویل خواهد شد.

وزیر راه‌وشهرسازی با بیان اینکه روند کار در اجرای طرح نهضت ملی مسکن باید سرعت بخشیده شود، ادامه داد: تا پایان دولت باید دو میلیون مسکن ساخته شود و به بهره‌برداری برسد.

وی با بیان اینکه نزدیک به ۷۰ درصد زمین برای ساخت مسکن ملی آماده برگزاری است، گفت: مشکل ما در اصفهان برای اجرایی کردن نهضت ملی مسکن زمین بود که امروزه این مشکل رفع شده است.

قاسمی با تاکید بر استفاده از ظرفیت بخش خصوصی برای ساخت مسکن ملی، گفت: بخشی از مسکن به صورت خود مالکی ساخته می‌شود، یعنی تحویل زمین از سوی دولت و ساخت خانه توسط مالک با تخصیص وام و مدت زمان تعیین شده انجام بگیرد.


امروز با رستم دولت


توسعه شهرک‌های اقماری در دستور کار وزارت راه‌وشهرسازی

وزیر راه‌ و شهرسازی در بازدید از طرح نهضت مسکن ملی بهارستان از توسعه شهرک‌های اقماری در کشور خبر داد و گفت: با افزایش شهرک‌های جدید به‌دنبال هدایت مردم از کلان‌شهرها به سوی این شهرک‌ها هستیم.

 مهندس رستم قاسمی امروز -بیست‌وششم خردادماه- در جمع خبرنگاران، اظهار کرد: به‌دنبال افزایش جمعیت در کلان‌شهرها و کمبود زمین، طرح توسعه شهرک‌های اقماری و جدید را در سطح کشور کلید زدیم که اکنون در حال بررسی مناطقی برای جانمایی شهرک‌ها اقماری هستیم.

وی ادامه داد: مطالعاتی در راستای ایجاد شهرک‌های اقماری در حال انجام است که بخش قابل‌توجهی از ساخت شهرک‌ها توسط دولت و تعدادی نیز توسط بخش خصوصی انجام خواهد شد.

وزیر راه‌وشهرسازی با اشاره به تأمین ۷۰ درصدی زمین برای طرح چهار ساله نهضت ملی مسکن در کشور، افزود: به همین میزان نیز در استان اصفهان تعیین تکلیف شده و مابقی به زودی مشخص می‌شود.

وی با بیان اینکه عملیات اجرایی حدود یک میلیون و ۳۸۰ هزار واحد را در کشور شروع کردیم، ادامه داد: عملیات اجرایی حدود ۳۶۰۰ واحد از سه ماه پیش در بهارستان شروع شده است.

ثبت دیدگاه

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.