پنج شنبه, ۳۰ فروردین , ۱۴۰۳ Thursday, 18 April , 2024 ساعت ×
 
برکناری وزیر انرژی برزیل به علت افزایش قیمت بنزین و گازوئیل
21 اردیبهشت 1401 - 17:45
3
بلومبرگ گزارش داد  ژائیر بولسونارو، رئیس جمهور برزیل به خاطر بالا رفتن قیمت بنزین و گازوئیل در این کشور بنتو آلبوکوارک، وزیر انرژی این کشور را‌‌‌‌‌‌‌‌ از سمتش برکنار کرد.
ارسال توسط : منبع : گروه گردآوری خبر ؛ اخبار جایگاه داران
پ
پ

افزایش قیمت بنزین و گازوئیل وزیر انرژی برزیل را برکنار کرد

رئیس جمهور برزیل به خاطر بالا رفتن قیمت بنزین و گازوئیل در این کشور وزیر انرژی برزیل را برکنار کرد.

ژائیر بولسونارو، رئیس جمهور برزیل به خاطر بالا رفتن قیمت بنزین و گازوئیل در این کشور بنتو آلبوکوارک، وزیر انرژی این کشور را‌‌‌‌‌‌‌‌ از سمتش برکنار کرد. بالا رفتن قیمت بنزین و گازوئیل به یکی از بحران‌های سیاسی بولسونارو با نزدیک شدن به زمان انتخابات تبدیل شده است.

گفته می‌شود؛ آدولفو ساچسیدا که اخیرا به عنوان مشاور ویژه پائولو گوئدس، وزیر اقتصاد برزیل منصوب شده بود، قرار است به عنوان وزیر جدید انرژی برزیل آغاز به کار کند.

البته کار به اینجا ختم نشده؛ چراکه بولسونارو برای سومین بار مدیرعامل شرکت نفت دولتی پتروبرس این کشور را‌‌‌‌‌‌‌‌ هم به خاطر اصرار بر بالا بردن قیمت بنزین و گازوئیل برکنار کرده است.

هفته گذشته بولسونارو در یک گفت‌وگوی زنده نسبت به اقدامات شرکت پتروبراس انتقاد کرده و از هیات مدیره آن خواست از سیاست خود برای بالا بردن سخت عقب‌نشینی کند.

منابع آگاه می‌گویند: تیم اقتصادی رئیس جمهور برزیل هم اکنون از سوی مشاوران سیاسی رئیس جمهور تحت فشار هستند تا هر جور که شده در بودجه راهی برای تخصیص یارانه به نفت و گازوئیل و حامل‌های انرژی پیدا کنند.


با تشکر از خبرگزاری بین المللی فارس / گروه گردآوری خبر ؛ اخبار جایگاه داران

ثبت دیدگاه

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.