شنبه, ۱۵ اردیبهشت , ۱۴۰۳ Saturday, 4 May , 2024 ساعت ×
 
درخشیدن اسم هلال احمر ایران بین ۵ جمعیت برتر جهان
19 اردیبهشت 1401 - 1:44
0

فرانچسکو روکا، رئیس فدراسیون صلیب سرخ ضمن بیان این نکته که به دنبال رتبه بندی جمعیت‌های هلال احمر و صلیب سرخ نیستند، گفت: ما به دنبال رتبه بندی جمعیت‌ها نیستیم. همه جمعیت‌ها ایراداتی دارند و بدون مشکل نیستند، اما هلال احمر ایران در شرایط خوبی است و جز ۵ جمعیت برتر جهان در پاسخ به […]

ارسال توسط : نویسنده : حانیه مقصودی فر منبع : گروه گردآوری خبر ؛ اخبار جایگاه داران
پ
پ

فرانچسکو روکا، رئیس فدراسیون صلیب سرخ ضمن بیان این نکته که به دنبال رتبه بندی جمعیت‌های هلال احمر و صلیب سرخ نیستند، گفت: ما به دنبال رتبه بندی جمعیت‌ها نیستیم. همه جمعیت‌ها ایراداتی دارند و بدون مشکل نیستند، اما هلال احمر ایران در شرایط خوبی است و جز ۵ جمعیت برتر جهان در پاسخ به بحران‌ها است. روکا که ریاست صلیب سرخ ایتالیا را نیز برعهده دارد در ادامه افزود: ایتالیا مانند ایران در معرض بحران‌ها و آسیب‌هایی مثل زلزله و سیل قرار دارد و هلال احمر ایران تاکنون در این بحران‌ها عملکرد مناسبی داشته است.

هلال احمر

رئیس فدراسیون صلیب سرخ درباره این موضوع که به نظر می‌رسد جنگ اوکراین باعث فراموش شدن بحران‌های دیگر در جهان شده گفت، گفت: باید صریح باشیم. واقعیت این است که اهدا کنندگان سنتی به صلیب سرخ، کشور‌های اروپایی بودند که ترجیح می‌دهند به اوکراین کمک کنند و وظیفه ما این است که کشور‌های اروپایی را توجیه کنیم که بحران‌های یمن، سوریه، افغانستان و کشور‌هایی آفریقایی هم وجود دارد و همچنان نیاز به کمک هست.

پیرحسین کولیوند، رئیس جمعیت هلال‌احمر ایران در این نشست ضمن تاکید بر اینکه این سازمان پیمان‌های بین‌المللی خود را برای توانمند کردن نیازمندان داخل کشور مستحکم‌تر می‌کند، گفت: در خصوص ارتقای آموزش‌های همگانی و تخصصی در ابعاد بین‌المللی هم فعالیت‌های تازه‌ای را آغاز کرده‌ایم.

رئیس جمعیت هلال احمر ایران باتوجه به اینکه این سازمان از نگاه بین اللملی جایگاه خوبی در دنیا دارد، افزود: جایگاه خوب هلال‌احمر ایران در دنیا با حمایت رئیس و سایر مسئولان فدراسیون که بسیار هم موثر است بیش از پیش ارتقا خواهد یافت.

به گفته کولیوند با برنامه‌ریزی‌ها و گفتگو‌های انجام شده به زودی مدرسان بین‌المللی در ایران حضور می‌یابند و از سویی دیگر تیم‌های مدرس ایرانی هم آماده اشاعه و ارائه دانش‌های خود در دیگر جمعیت‌های ملی خارجی خواهند شد.

کولیوند با اشاره به ادامه همکاری‌های مشترک میان هلال‌احمر ایران و فدراسیون صلیب سرخ و جمعیت‌های هلال‌احمر تصریح کرد: در حال حاضر یکی از کمیته‌های فدراسیون در اختیار هلال‌احمر ایران است که وظیفه خود را در موضوعات محول شده به خوبی انجام داده است.

رابرت ماردینی، مدیرکل کمیته بین المللی صلیب سرخ با اشاره به اینکه این سازمان به دنبال کاهش آثار مخرب تحریم‌ها روی شهروندان دنیاست، گفت: درباره افغانستان با آمریکا مذاکره میکنیم تا حقوق پزشکان و پرستاران افغان راحت‌تر پرداخت شود. بحران اوکراین دسترسی به کالا‌های غذایی و اساسی را محدود کرده و این باعث شده که همزمان با کاهش منابع غذایی قیمت کالا‌ها نیز افزایش پیدا کند و بحران‌های غذایی بشردوستانه ما عمیق‌تر شود.

ثبت دیدگاه

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.