شنبه, ۲۲ اردیبهشت , ۱۴۰۳ Saturday, 11 May , 2024 ساعت ×
 
قطع دست واسطه گری در تامین و توزیع سوخت
17 فروردین 1400 - 8:55
2
با مصوبه کمیسیون انرژی صورت پذیرفت فعالیت شرکت‌های برندینگ که با دستور وزیر نفت به نیت واسطه‌گری وظیفه توزیع و عرضه سوخت و CNG را برعهده داشتند با رأی اعضای این کمیسیون لغو شد.
ارسال توسط : منبع : گروه گردآوری خبر ؛ اخبار جایگاه داران
پ
پ

لغو واسطه‌گری شرکت‌های برندینگ توزیع فرآورده‌ با مصوبه کمیسیون انرژی

عضو هیأت رئیسه کمیسیون انرژی مجلس گفت: فعالیت شرکت‌های برندینگ که با دستور وزیر نفت به نیت واسطه‌گری وظیفه توزیع و عرضه سوخت و CNG را برعهده داشتند با رأی اعضای این کمیسیون لغو شد.


هادی بیگی‌نژاد ؛ عضو هیأت رئیسه کمیسیون انرژی مجلس شورای اسلامی در تشریح جزئیات نشست کمیسیون انرژی اظهار داشت:‌ در این جلسه با رأی اعضای کمیسیون انرژی مجوز شرکت‌های برندینگ که به عنوان واسط بین دولت و جایگاه‌داران در زمینه توزیع و عرضه سوخت و CNG فعالیت می‌کنند، حذف شد.

وی در همین راستا افزود: با ابلاغ بیژن نامدار زنگنه وزیر نفت در سال ۹۶ شرکت‌هایی با عنوان برندینگ سوخت و CNG را از شرکت‌ ملی پالایش و پخش فرآورده‌های نفتی دریافت کرده و آن را  بین جایگاه‌های کشور توزیع می‌کردند.

عضو هیأت رئیسه کمیسیون انرژی مجلس  تصریح کرد: طرحی برای لغو فعالیت شرکت‌های برندینگ به منظور حذف واسطه‌گری که از سال گذشته به کمیسیون انرژی ارسال شده بود در دستور کار قرار داشت و بعد از بحث و تبادل‌نظر بین نمایندگان عضو این کمیسیون در مجلس یازدهم مقرر شد این شرکت‌ها بایستی حذف شوند و هیچکس نباید حق‌الزحمه واسطه‌گری دریافت کند و در همین راستا جایگاه‌داران می‌توانند با شرایطی خاص طرف قرارداد شرکت ملی پالایش و پخش فرآورده‌‌های نفتی شده و اگر شرکتی هم که جایگاه عرضه سوخت و CNG دارد می‌تواند فعالیت کند اما واسطه‌گران نبایستی در این بین فعالیت و پولی را دریافت کرده و عملاً کارهای لازم از سوی شرکت ملی پالایش و پخش فرآورده‌های نفتی انجام دهد.

بیگی‌نژاد درباره تعداد شرکت‌های برندینگ با موضوع عرضه سوخت و CNG در کشور گفت: براساس آمارها ۲۵ شرکت در این حوزه فعالیت داشتند که به نظر می رسد گردش مالی بسیار بالایی هم با توجه به حجم زیاد مصرف سوخت و CNG در کشور را داشته‌اند.


با تشکر از خبرگزاری فارس

ثبت دیدگاه

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.