شنبه, ۸ اردیبهشت , ۱۴۰۳ Saturday, 27 April , 2024 ساعت ×
 
قیمت نفت امروز ۱۵ مردادماه ۱۴۰۲
15 مرداد 1402 - 13:35
3
آخرین اخبار قیمت روز نفت در جهان اخبار قیمت جهانی نفت
ارسال توسط : نویسنده : ويژه نامه اخبار جايگاه داران منبع : گروه گردآوری خبر ؛ اخبار جایگاه داران
پ
پ

آخرین اخبار قیمت جهانی نفت امروز ۱۴۰۲/۰۵/۱۵

قیمت نفت ایران امروز / نفت اوپک در آستانه جهش قیمت

با توجه به تعطیلی بازار نفتی امروز قیمت‌ها تغییری نداشت اما می‌توان انتظار داشت که در روزهای اخیر قیمت‌های جهانی افزایش پیدا کند، زیرا اعضای اوپک پلاس، به ویژه عربستان قصد دارند عرضه خود را بازهم کاهش دهند.

قیمت نفت امروز پانزدهم مردادماه ۱۴۰۲

در جلسه روز جمعه هیئت وزیران اوپک پلاس اعلام شد که قرار نیست هیچ تغییری در سیاست فعلی تولید نفت، توسط این گروه ایجاد شود، همچنین گروه اوپک در بیانیه‌ای اعلام کرد که کمیته به ارزیابی دقیق شرایط بازار ادامه داده و از اعضا خواست تا به تعهدات کاهش تولید پایبند باشند.

این تصمیم‌گیری در حالی صورت گرفته که عربستان سعودی به عنوان رهبر اوپک، کاهش تولید داوطلبانه یک میلیون بشکه‌ای در روز را برای یک ماه دیگر تا سپتامبر تمدید کرده است و به نظر می‌رسد قصد داشته باشد باز هم تولید را کاهش دهد.

این تصمیم باعث شد تا قیمت هر بشکه نفت در روز جمعه نزدیک به ۸۶ دلار معامله شود که این نزدیک به بالاترین قیمت از اواسط آوریل بوده است. آمارها نشان می‌دهد، قیمت نفت در ماه ژوئیه در مقایسه با ژوئن بیش از ۱۴ درصد افزایش داشته است؛ این افزایش بزرگترین درصد افزایش ماهانه از ژانویه سال گذشته تا به امروز بوده و علت آن افزایش محدودیت عرضه همچنین افزایش تقاضا است.

علاوه بر کاهش عرضه نفت از سوی عربستان، الکساندر نواک، معاون نخست‌وزیر روسیه نیز از قصد این کشور برای کاهش صادرات خبر داد و اعلام کرد، روسیه صادرات نفت را در ماه سپتامبر به میزان ۳۰۰ هزار بشکه در روز کاهش می‌دهد.

همچنین به نظر می‌رسد الجزایر نیز به عنوان یکی دیگر از اعضای اوپک که کاهش ۲۰ هزار بشکه در روز را برای ماه اوت اعلام کرد، هنوز تصمیمی برای تمدید کاهش تا ماه سپتامبر ندارد.

اوپک پلاس در آخرین نشست سیاستی که در ژوئن برگزار شد بر روی یک توافق گسترده برای محدود کردن عرضه تا سال ۲۰۲۴ به توافق رسید و عربستان سعودی نیز متعهد شد تولید خود را تا ماه اوت کاهش دهد.

کاهش تولید این گروه، بدون احتساب کاهش‌های داوطلبانه اضافی از سه تولیدکننده، به ۳.۶۶ میلیون بشکه در روز رسیده که این میزان، نزدیک به ۳.۶ درصد از تقاضای جهانی نفت است.

امروز _یکشنبه پانزدهم مردادماه_ مصادف با ششم اوت ۲۰۲۳، قیمت نفت اوپک، نفت برنت، نفت WTI و نفت سنگین ایران با نوسان‌هایی همراه بود؛ تغییرات قیمتی آن‌ها به شرح زیر است:

۱. قیمت سبد نفتی اوپک در ۸۵.۴۷ دلار ثابت بود.

۲. قیمت نفت برنت در آمریکا نیز در ۸۲.۶۴ دلار بود و تغییری نداشت.

۳. قیمت جهانی نفت خام در ۸۲.۶۴ ثابت بود؛ همچنین قیمت نفت WTI در بازار آمریکا همان ۸۲.۸۲ دلار بود.

۴. نفت سنگین ایران در ۸۵.۷ دلار ثابت ماند.

۵. قیمت جهانی بنزین همان ۲.۷۸۲۶ دلار بود.

۶. قیمت جهانی گاز طبیعی ۲.۵۷۹ دلار بود و تغییری نداشت.

۷. قیمت جهانی نفت کوره در قیمت ۳.۰۶۳۷ دلار ثابت بود.

۸. قیمت جهانی گازوئیل ۹۰۴ دلار قیمت داشت.

۹. قیمت نفت سنگین عربستان در ۸۶.۳۵ دلار ثابت ماند.

ثبت دیدگاه

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.