جمعه, ۱۰ فروردین , ۱۴۰۳ Friday, 29 March , 2024 ساعت ×
 
قیمت نفت تا پیش از امروز ۰۸ مرداد ۱۴۰۱
08 مرداد 1401 - 9:25
2
آخرین اخبار قیمت روز نفت در جهان قیمت هر بشکه نفت برنت دریای شمال امروز با ۳۳ سنت معادل ۰.۳۱ درصد افزایش به ۱۰۷ دلار و ۴۷ سنت رسید.
ارسال توسط : منبع : گروه گردآوری خبر ؛ اخبار جایگاه داران
پ
پ

قیمت نفت تا پیش از امروز هشتم مردادماه ۱۴۰۱

قیمت هر بشکه نفت برنت دریای شمال امروز با ۳۳ سنت معادل ۰.۳۱ درصد افزایش به ۱۰۷ دلار و ۴۷ سنت رسید.

آخرین اخبار قیمت جهانی نفت تا پیش از امروز ۱۴۰۱/۰۵/۰۸

برنت ۱۰۷ دلار و ۴۷ سنت شد

قیمت نفت تا پیش از امروز ۰۸مرداد ۱۴۰۱

نگرانی درمورد عرضه نفت و کاهش ارزش دلار در آستانه اجلاس اوپک پلاس در هفته آینده، باعث افزایش قیمت نفت در اولین ساعات معاملات در روز جمعه شد.

قیمت هر بشکه نفت برنت دریای شمال امروز با ۳۳ سنت معادل ۰٫۳۱ درصد افزایش به ۱۰۷ دلار و ۴۷ سنت رسید. نفت وست تگزاس اینترمدیت آمریکا هم با ۵۰ سنت معادل ۰٫۵۲ درصد افزایش ۹۶ دلار و ۹۲ سنت معامله می‌شود.

طبق گفته‌ تحلیلگران، ضعف دلار آمریکا و ادامه کاهش عرضه نفت جایی برای پایین آمدن قیمت آن باقی نخواهد گذاشت.

اجلاس آینده سازمان کشورهای صادرکننده نفت و متحدانش به رهبری روسیه در ائتلاف اوپک پلاس در سوم ماه اوت بسیار تعیین‌کننده خواهد بود، چون تولیدکنندگان این ائتلاف تا حالا ۹٫۷ میلیون بشکه در روز کاهش تولیدی را که در آوریل ۲۰۲۰ در اوج همه‌گیری کرونا تصویب کرده بودند، بازگردانده‌اند.

برخی منابع اوپک پلاس عقیده دارند این ائتلاف تغییری در میزان تولید نفت خود برای ماه سپتامبر نخواهد داد اما برخی دیگر از افزایش نسبی تولید خبر داده‌اند.

تصمیم عدم افزایش تولید، آمریکا را که در این ماه با هدف بستن یک قرارداد تولید نفت به عربستان سفر کرده بود ناامید خواهد کرد.

طبق گفته یکی از مقامات ارشد دولت آمریکا، این کشور نسبت‌به اجلاس اوپک پلاس امیدوار است و عقیده دارد عرضه اضافی نفت به تثبیت بازار کمک می‌کند.

اما تحلیلگران می‌گویند افزایش تولید کار آسانی برای ائتلاف اوپک پلاس نیست، چون بسیاری از تولیدکنندگان نتوانسته‌اند به‌خاطر کمبود سرمایه‌گذاری در میادین نفتی، به سهمیه‌های تولید خود پایبند بمانند.


با تشکر از خبرگزاری بین المللی تسنیم / گروه گردآوری خبر ؛ اخبار جایگاه داران

ثبت دیدگاه

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.