دوشنبه, ۱۷ اردیبهشت , ۱۴۰۳ Monday, 6 May , 2024 ساعت ×
 
مهندس نیکبخت وزیر جهاد و کشاورزی شد
30 خرداد 1402 - 10:28
8
با رای نمایندگان مجلس محمد علی نیکبخت با رای اعتماد نمایندگان مجلس شورای اسلامی وزیر جهادکشاورزی شد.
ارسال توسط : نویسنده : حمیدعمولشکریان منبع : گروه گردآوری خبر ؛ اخبار جایگاه داران
پ
پ

 

مهندس محمد علی نیکبخت را به عنوان وزیر جهاد و کشاورزی شد

محمد علی نیکبخت با رای اعتماد نمایندگان مجلس شورای اسلامی وزیر جهادکشاورزی شد.

در جلسه علنی مجلس شورای اسلامی صبح امروز به ریاست محمدباقر قالیباف آغاز شد. بررسی صلاحیت وزیر پیشنهاد جهادکشاورزی اولین دستور کار این جلسه بود و موافقان و مخالفان نیکبخت به بیان مطالب خود پرداختند.

بنابراین خبر با از میان ۲۴۸ رای کل نمایندگان، ۱۹۸ رای موافق، ۴۰ رای مخالف، ۱۰ رای ممتنع و ۳ رای باطله اعتماد نمایندگان مجلس به وزیر پیشنهادی رئیس جمهور برای وزارتخانه جهادکشاورزی جلب و محمد علی نیکبخت وزیر جهاد کشاورزی شد.

محمدعلی نیکبخت متولد بویراحمد (یاسوج) مدیر ارشد اجرایی است، وی فعالیت‌های اجرایی و مدیریتی در رده‌های بالای وزارت جهاد کشاورزی از جمله معاونت برنامه‌ریزی و امور اقتصادی وزارت جهاد کشاورزی، ریاست جهاد کشاورزی سیستان و بلوچستان و ریاست هیات مدیره و مدیرعامل سازمان مرکزی تعاون روستایی ایران داشته است.

مهندس نیکبخت در دولت های نهم و دهم به عنوان معاون وزیر جهاد کشاورزی فعالیت داشته و در دولت سیزدهم نیز به عنوان مدیرعامل سازمان مرکزی تعاون روستایی ایران دارای تجربه است و تعامل خوبی هم با نمایندگان مجلس شورای اسلامی دارد.

همچنین اینکه از یک منطقه محروم یعنی سیستان و بلوچستان است و رییس سازمان جهاد کشاورزی همین استان بوده و با توجه به اینکه سیستان و بلوچستان سهمی در کابینه دولت سیزدهم ندارد، حضور وی کمک می کند این استان هم در دولت جایگاه داشته باشد.

مهندس نیکبخت دارای چند ویژگی است از جمله اینکه از بدنه وزارت جهاد کشاورزی است و کار و فعالیت خود را از این مجموعه آغاز کرده و سوابق آموزشی، علمی، پژوهشی، مدیریتی و برنامه‌های فوری و اولویت‌دار مهندس نیکبخت به پیوست نامه رئیس‌جمهور به رئیس مجلس ارسال شده است.


گروه گردآوری خبر ؛ اخبار جایگاه داران

ثبت دیدگاه

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.