شنبه, ۸ اردیبهشت , ۱۴۰۳ Saturday, 27 April , 2024 ساعت ×
 
چرا سهمیه آزاد بنزین کم شد ؟
03 بهمن 1402 - 1:01
3
مدیرعامل شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی ایران جواب میدهد هیچ‌گونه تغییری در مقدار سهمیه یارانه‌ای کارت‌های هوشمند سوخت شخصی اعمال نشده است و برنامه‌ای نیز برای افزایش قیمت بنزین نداریم.
ارسال توسط : نویسنده : ويژه نامه اخبار جايگاه داران منبع : گروه گردآوری خبر ؛ اخبار جایگاه داران
پ
پ

دلایل کاهش سهمیه آزاد بنزین و تغییر در حجم ذخیره‌سازی کارت سوخت اعلام شد

سهمیه یارانه‌ای و قیمت بنزین تغییری نداشته است

مدیرعامل شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی ایران گفت: هیچ‌گونه تغییری در مقدار سهمیه یارانه‌ای کارت‌های هوشمند سوخت شخصی اعمال نشده است و برنامه‌ای نیز برای افزایش قیمت بنزین نداریم.

جعفر سالاری‌نسب اعلام کرد: پیش از این و در دوره محدودیت‌های شیوع ویروس کرونا، سقف ذخیره‌سازی سهمیه سوخت در کارت‌های سوخت شخصی به ۹ ماه رسیده بود که این سقف از ابتدای بهمن‌ماه امسال به سقف ۶ ماه پیشین بازگشت و پس از این، سهمیه کارت سوخت خودروهای شخصی تنها تا ۶ ماه تا سقف ۳۶۰ لیتر در کارت‌های سوخت شخصی ذخیره خواهد شد.

وی همچنین با اشاره به تصمیم‌های تازه اجراشده برای کاهش سهمیه بنزین ماهانه آزاد خودروهای شخصی افزود: به‌منظور جلوگیری از مهاجرت کارت‌های سوخت و مدیریت بهینه مصرف کارت‌های سوخت شخصی، از ابتدای بهمن‌ماه امسال مقدار سهمیه بنزین آزاد کارت‌های سوخت شخصی از ۱۵۰ لیتر به ۱۰۰ لیتر در ماه کاهش یافت.

مدیرعامل شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی تصریح کرد: مردم می‌توانند در صورت پایان سهمیه بنزین آزاد از کارت سوخت آزاد جایگاه‌داران استفاده کنند.

سالاری‌نسب گفت: بررسی‌های ما در ماه‌های گذشته نشان می‌دهد حجم استفاده از کارت‌های آزاد در ماه‌های گذشته ۳۵ درصد بوده و ۶۵ درصد سوخت‌گیری نیز از طریق کارت‌های سوخت شخصی انجام می‌شود، بنابراین تصمیم گرفتیم برای مدیریت مصرف به‌ویژه پرمصرف‌ها مقدار سهمیه بنزین آزاد کارت‌های سوخت شخصی از ۱۵۰ به ۱۰۰ لیتر کاهش یابد.

سالاری نسب خاطرنشان کرد: مردم هیچ نگرانی برای کارت سوخت نداشته باشند، اگر در شرایطی نیاز شد از کارت سوخت جایگاه‌داران استفاده کنند، در تمامی جایگاه‌های سوخت، کارت آزاد وجود دارد.

وی افزایش ٢۵ درصدی سفرها و مدیریت مصرف سوخت را از دلایل دیگر این تصمیم برشمرد.

مدیرعامل شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی ایران در پایان گفت : تغییری که قرار بود در بحث عرضه بنزین صورت گیرد، صورت گرفته و قرار نیست هیچ تغییر دیگری در میزان سهمیه‌ها و یا قیمت بنزین در سال جاری داشته باشیم؛ در واقع چیزی در این خصوص به‌ما اعلام نشده است.


با تشکر از روابط عمومی شرکت ملی پخش فرآورده های نفتی / گروه گردآوری خبر ؛ اخبار جایگاه داران

ثبت دیدگاه

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.