پنج شنبه, ۹ فروردین , ۱۴۰۳ Thursday, 28 March , 2024 ساعت ×
 
کم‌مصرف‌ها ۵۰۰ هزار تومان پاداش می‌گیرند
28 خرداد 1401 - 14:14
1
سخنگوی صنعت برق گفت : مدیرعامل شرکت مدیریت شبکه برق ایران گفت: امسال طرح‌های تشویقی برق ۱۰ برابر سال گذشته شده است.
ارسال توسط : منبع : گروه گردآوری خبر ؛ اخبار جایگاه داران
پ
پ

کم‌مصرف‌ها ۵۰۰ هزار تومان پاداش می‌گیرند

مدیرعامل شرکت مدیریت شبکه برق ایران گفت: امسال طرح‌های تشویقی برق ۱۰ برابر سال گذشته شده است.

«مصطفی رجبی‌مشهدی» اظهار کرد: از اتفاق‌های خوب امسال در صنعت برق، تدوین طرح‌های تشویقی بسیار خوب در بخش خانگی است که براساس آن می‌توان گفت امسال طرح‌های تشویقی ۱۰ برابر سال گذشته است.

وی ادامه داد: بر این اساس به ازای هر کیلووات ساعت کاهش مصرف، ۵۰۰ تومان پاداش به مشترکان تخصیص داده می‌شود.

سخنگوی صنعت برق گفت: اگر شهروندی در مناطقی مانند تهران و شیراز که منطقه عادی محسوب می‌شود، ۳۰۰ کیلووات ساعتی که میزان مصرف آن مشخص شده را به ۲۵۰ کیلووات ساعت کاهش دهد، قبض برق رایگان دریافت خواهد کرد و با بیش از این میزان صرفه‌جویی تا ۵۰۰ هزار تومان پاداش به این مشترک تعلق می‌گیرد.

رجبی‌مشهدی ادامه داد: شرایط تأمین برق امسال با سال گذشته قابل مقایسه نیست؛ بر همین اساس با اجرای برنامه‌های مدیریت مصرف برق در همه بخش‌ها، تابستان امسال را با کم‌ترین محدودیت پشت سر خواهیم گذاشت که همکاری مردم در آن نقش بسزایی دارد.

وی افزود: بعد از تابستان سال ۱۴۰۰ وزارت نیرو برنامه مفصلی را برای احداث و تعمیرات نیروگاهی تدوین کرد و براساس این برنامه‌ها توانستیم تعمیرات نیروگاهی و تعمیرات شبکه‌های برق که معمولاً به صورت متعارف تا پایان خرداد به طول می‌انجامید را پایان اردیبهشت‌ماه به اتمام برسانیم و رکوردی را در این زمینه ثبت کنیم.

سخنگوی صنعت برق درباره وضعیت تأمین برق صنایع در تابستان امسال نیز گفت: امسال توافق خوبی با وزارت صمت داشتیم که براساس آن قرار شد صنایع بزرگ تعطیلات خود را به تابستان و روزهای اوج مصرف موکول کنند تا از این طریق در امر برق‌رسانی به سایر مشترکان، به ما یاری رسانند.

رجبی‌مشهدی ادامه داد: طرح مدیریت مصرف صنایع شامل ۹۲ درصد صنایع نمی‌شود و وضعیت شهرک‌های صنعتی بسیار متفاوت است؛ به طوری که محدودیت شرکت‌های صنعتی تنها یک روز در هفته آن هم با اعلام قبلی است، در صورتی که در سال گذشته محدودیت شرکت‌های صنعتی روزانه انجام می‌شد.

وی افزود: در واقع امسال برنامه‌هایی تدوین شده تا واحدهای صنعتی با کمترین محدودیت به فعالیت خود ادامه دهند.

سخنگوی صنعت برق گفت: این هفته روزهای گرمی را تجربه خواهیم کرد؛ به طوری که دمای هوا در خوزستان به بالا ۵۰ درجه خواهد رسید. لازم است هموطنان با ادامه همکاری خوبی که تاکنون با صنعت برق داشته‌اند، با خاموشی حتی یک چراغ اضافه و عدم استفاده از وسایل پرمصرف برقی در ساعات اوج مصرف (۱۳ تا ۱۷) در تأمین برق پایدار همه مشترکان به خصوص مشترکان مناطق گرمسیر به ما یاری رسانند.


با تشکر از روابط عمومی شرکت مدیریت شبکه برق ایران / گروه گردآوری خبر ؛ اخبار جایگاه داران

ثبت دیدگاه

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.